MODULUS ERP Integrált Vállalatirányítási Rendszer

Milyen modulokból áll a MODULUS ERP Integrált Vállalatirányítási Rendszer?



Árkalkuláció

Árkalkulációs rendszerünkben ügyfelekhez csatoltan rögzülnek az elkészült kalkulációk. Az árkalkulációs szabályzatban rögzített módon kerül a rendszerbe az összes felhasznált képlet, számítási módszer és alap adat, melyet egyedileg az adott vállalat gyakorlata szerint készítünk el. Az automatikusan mentett kalkulációkból megrendelés esetén egy mozdulattal megrendelés/szerződés készíthető. Emellett lehetőség van árlisták készítésére, bármely megadott szempontok szerint, akár egyedi ügyfélkedvezmények figyelembevételével.


Vevői rendelések, szerződések nyilvántartása

A bejövő vevői rendelések/szerződések alapnyilvántartása mellett (gyártás- és készletgazdálkodás modul megléte esetén) lehetőséget biztosít rendszerünk a részleges, többszöri lehívások, részteljesítések kezelésére, az anyag- és kapacitásszükséglet meghatározására. A szerződés adatlapján közvetlenül láthatóak a szerződésre tervezett gyártások és az eddigi teljesítések (gyártás modul esetében). A szerződéshez rögzíthetőek, vagy igény szerint - meglévő rendszerével integrálva - átemelhetők a szerződéshez kapcsolódó kimenő számlák, és azok teljesítései.


Szállítói rendelések nyilvántartása

A szállítói rendelések nyilvántartásában rögzíthetőek a rendelések, a részteljesítések, lehívások és azok várható beérkezése, cikkenként. Lehetőséget biztosít az érintettek értesítésére a várható beérkezésekről, emellett pontos információkat szolgáltat mind a beszerzést végző kollégáknak, mind a pénzügynek a várható kifizetések tervezéséhez.


Raktár

Raktári rendszerünk különlegessége, hogy a normál nyilvántartások mellett a különösen nagy értékű alapanyagokat, késztermékeket egységenként is képes azonosítani. Ezzel a módszerrel visszakereshetően nyomon követhető minden így azonosított termék fizikai mozgása, felhasználása, értékesítése. Természetesen a raktári rendszer teljes vonalkódos támogatással bír, legyen az akár a cég saját GS1 (régebben EAN) kódja, vagy belső ipari azonosító kód, akár a beszállítók által bekódolt termék. Rendszerünk kezeli a legkülönbözőbb gyártási és csomagolási egységeket. Raktári rendszerünk - akár csak a többi rendszerünk - jól integrálható szinte bármely meglévő számlázó, könyvelő és pénzügyi rendszerrel.


Készletgazdálkodás támogatása

A Modulus Vállalatirányítási Rendszer támogatja az ütköző készletek fenntartását a gyakori felhasználású, általános alapanyagok esetében. Valamint a pillanatnyi készletek, a várható alapanyag beérkezések és a tervezett gyártások anyagszükségletét figyelembe véve, gördülő tervezési módszerrel előre tervezhetőek a szükséges készletek, elkerülhetőek az alapanyag ellátás hiányából következő leállások, illetve a szükségesnél nagyobb készletek felhalmozása, így jelentős költségmegtakarítás érhető el.



Közép-hosszú távú termelés tervezés

Már a megrendelések beérkeztekor lehetősége van egy középhosszú távú tervbe elhelyezni a megrendeléseit, akár egyedileg, akár automatikusan, pl. a visszaigazolt szállítási határidő vagy a termék tulajdonságai alapján, így előre láthatja a különböző (humán, gyártógépi, tárolási, szállítási, szerelési) kapacitásszükségleteket, illetve az alapanyag- és logisztikai kapacitás igényeket. A középhosszú távú kapacitás tervezése hatékonyan segíti az értékesítést a gyártási kapacitások hosszú távú lekötésében, az ügyfelek zökkenőmentes, határidőben történő kiszolgálásában, a beszerzést, hogy időben tudja biztosítani a zökkenőmentes alapanyag ellátást.


Gyártás előkészítés, gyártmánytervezés

A gyártás előkészítés, gyártmánytervezés során specifikálódnak a nem visszatérő termékek. Itt keletkezik a pontos technológiai utasítás, specifikálódik a pontos anyag- és kapacitásszükség, meghatározásra kerül pl. a csomagolás, markírozás és még számtalan gyártáshoz kapcsolódó információ. A gyártás előkészítés, gyártmánytervezés munkáját segíti, egy teljes dokumentumtár (technológiai utasítások, rajzok, segédletek, egyéb dokumentumok tárolása és hatékony elérése), valamint az egyéb rendszerben rögzített információk azonnali közvetlen elérése.


Termelés programozás

Akár egyedi döntések, illetve a középhosszú távú tervek, valamint a gyártás előkészítés adatai alapján kerülnek kiadásra a gyártási utasítások, követve a technológiai utasításokat. Előáll a termelési ciklusra szükséges anyagigény a raktár felé. Termelésprogramozási rendszerünk segítségével könnyen áttekinthetővé válik a teljes gyártási folyamat, a termelő egységek, gyártógépek, gépsorok tervezett tevékenysége elősegítve a maximális kihasználtságot és a hatékony működtetést. Rendszerünk figyelembe veszi a tervezett gépbeállítási, átállítási időket, épp úgy, mint a gyártás sebességét csökkentő tényezőket, a szükséges félkésztermékek gyártásának megfelelő időzítését. Így a termelő egységek, gyártógépek hatékony, összehangolt működtetésével jelentős kapacitásnövekedés illetve költségmegtakarítás érhető el.


Termelés elszámolás

Termelés elszámolási rendszerünkben kerülnek rögzítésre a különböző gyártási események. Szükség esetén lehetőség van a gyártógépekkel, adatgyűjtő berendezésekkel történő integrálásra (pl. gép indítás, megállítás, termelt mennyiségek, felhasznált anyagok, selejt és hulladék), így bizonyos adatok automatikusan rögzítésre kerülnek. A rögzített adatok alapján a legkülönbözőbb információk kerülhetnek át a többi alrendszerbe. Pl. teljesítménybérek, gépkihasználtsági-, termelékenységi adatok, anyagfelhasználás...stb.


Utókalkuláció

A termelési adatok, anyagfelhasználás és egyéb rendelkezésre álló adatok alapján minden termékre készülhet automatikus, vagy kézi adatokkal kiegészített utókalkuláció. Ezen utókalkuláció amellett hogy fontos információval látja el a legkülönbözőbb részlegeket, alapját képezheti a raktári félkész- és készterméknyilvántartásnak (utókalkulált önköltségi ár) nem csak az erre számviteli törvényileg kötelezett vállalatoknál.

Kiszállítás, fuvarszervezés támogatása

A raktári készletek, a tervezett gyártások és a bejövő rendelések adatai alapján rendszerünk támogatja akár egyedi, akár gyűjtő fuvarok kezelését. Igény szerint értesíti az érintetteket (raktár, számlázás, vámügyintézés, speditőr). Elkészíti a kiszállítási rendelkezéseket, rakodási jegyzékeket.


Ügyfélkapu

Mivel a Modulus Vállalatirányítási Rendszer internetes technológiára épül, felelőtlenség lenne nem kihasználni ennek előnyeit. Ügyfelei kiszolgálásának, az ügyfélszolgálati feladatok csökkentésének leghatékonyabb és legelegánsabb módja, egy ügyfélkapu fenntartása. Itt ügyfelei az Ön által adott hozzáférés segítségével belépve láthatják a függő és archivált árajánlataikat, megrendeléseiket, számláikat, befizetéseiket, lehetősége van pl. elfekvő készleteinek akciós értékesítésére, vagy pl. árajánlatkérések, megrendelések befogadására. Ügyfélkapu rendszerünk jól integrálható Tempus vállalati portál termékünkkel. Ebben az esetben lehetőség van az ügyfélkapu adatainak tükrözésére a központi webszerveren. Így ügyfelei még gyorsabban érik el azt.


Tempus CMS mini tartalomkezelő rendszer

A tartalomkezelő rendszer (angolul Content Management System, CMS ) olyan szoftverrendszer, amely nem strukturált információk mint például az internetes portálok akár több felhasználó általi elkészítését, kezelését, és tárolását segíti. Továbbá gondoskodik a tartalmak struktúrált megjelenítéséről, statisztikák készítéséről, kiegészítő funkciók, egyéb alkalmazások integrálásáról.

A TEMPUS CMS Mini egy korszerű tartalomkezelő rendszer, segítségével néhány nap alatt elkészíthető egy kisvállalati portál, melynek tartalmát (szövegek, képek, információk) komolyabb informatikai tudás nélkül is frissítheti a felhasználó. A TEMPUS CMS rendszerek legfontosabb tulajdonsága a dinamizmus. A tartalmat, annak megjelenését megfelelő jogosultság esetén bármikor, bárhonnan meg lehet változtatni.



Fontosabb tulajdonságok:
- Dinamikus tartalomkezelés
- Könnyű kezelhetőség
- Rugalmas felület
- Gyors üzembe helyezés
- Automatikus keresőoptimalizálás (SEO)


Tempus Webshop – integrált webáruházrendszer

A webáruház készítése során az egyik legfontosabb feladat, hogy az értékesítést tartsuk szem előtt. „Mindegy mit árulsz, csak forgalmas helyen tedd”, tartja a mondás. És ez különösen igaz a webáruházakra. Szintén fontos egy webáruház elkészítése során, hogy ne a webáruház karbantartására, hanem az eladásra fordíthassuk energiánkat.

A Tempus Webshop webáruház-motor létrehozásakor az egyik fontos szempont az volt, hogy a webáruház karbantartása automatizált (integráció a raktári rendszerrel és a számlázással) és a lehető legegyszerűbb legyen. Az eladható raktárkészlet, termék leírások rendszeresen és automatikusan kerülnek be webáruházába. A megrendeléseti pedig egy kattintással tudja visszaigazolni és elkészíteni a raktári szállítólevelet.

A másik szempont, amit a webáruház rendszer tervezésekor szem előtt tartottunk, hogy minél nagyobb látogatottságot tudjunk biztosítani a megrendelőinknek. Olyan oldalakat hoztunk létre, ahol webáruházaink termékei együtt is megjelennek. Keresők, pláza oldalak és betűrendes katalógusunk segíti, hogy a látogatók (és a keresőrobotok) könnyen megtalálják termékét. Webáruházának minden terméke megjelenik ezeken az oldalakon is. A keresők szeretik a frissülő, bővülő tartalmakat. Ennek - és a rendszer keresőbarát kialakításának - köszönhetően naponta több százszor látogatják rendszerünket és az általunk készített, üzemeltetett webáruházakat.

Navigáció